Real men do yoga –Az igazi férfiak jógáznak

Manapság jóval több nő jógázik, mint férfi, de ez nem mindig volt így,

SŐT

Indiában régen csak a férfiak ismerkedhettek meg ezzel az ősi tudással, ők voltak a guruk, jógik akik taníthattak, gyakorolhattak.

A jóga nem csak a nők kiváltsága!

Miért érdemes, férfiként jógázni nézzük az alábbi érveket:

 

Aki jógázik, kevesebbet költ receptekre

            Természetes stressz oldás

A jóga jelentősen csökkenti a fájdalom érzetét, miközben segít felismerni a betegségek pszichoszomatikus mivoltát.

Segít megerősíteni az immunrendszert és a rendszeres gyakorlás által ellenállóbbá válik a test a betegségek ellen.

A jóga boldogság hormonokat termel, oldja a stresszt, így nem kell semmihez nyúlni, hogy elnyomd a benned lévő feszültséget. Elfelejtheted, nyugtatókat, antidepresszánsokat.

A gyakorlás kellemes fáradtságot okoz, lecsendesíti az elmét, előkészíti a testet a pihentető alvásra.

 

A jóga garantálja a minőségi szexuális életet

  Intenzívebb élmények

Minél többet gyakorolsz, annál jobban elkezdesz odafigyelni a testedre, ami már önmagában magabiztosabbá és vonzóbbá tesz.

Segít jobban odafigyelni a saját és partnered igényeire is, miközben empatikusabbá és megértőbbé válsz.

A jóga segít uralni az elmédet, és ha mindig csak arra figyelsz, amit éppen csinálsz, akkor sokkal fantasztikusabb élményben lehet részed szexuális téren is.

 

Sőt pároddal közös jógázás egy új szintre emelheti a kapcsolatotokat.

Ha nem is akarsz elmenni jóga órára, de kedvet kaptál, akkor az interneten: partneryoga, acroyoga-ra keress rá és találhatsz gyakorlatokat, amiből szemezgethettek.

És nem utolsó sorban, a jóga fokozza a vérkeringést a medencetájékon is, ami növeli a szexuális vágyat.

 

Megszünteti a krónikus derék és hátfájást

  Könnyed, laza test

Ülő munkát végzőknek gyakori problémája a derék és hátfájás. Ez kialakul egyrészt a helytelen testtartástól, másrészt, hogy nem elég erősek a hátizmok.

De erre is jó gyógyír lehet a jóga.

A munka előtti vagy utáni a jóga órán újra fellélegezhet a tested, és a csavarások, nyújtások által újra könnyűen és fittnek érezheted az egész tested.

Lehet, hogy esetleg még stresszes is a munkád?

Akkor gyanítom, gyakran fáj a vállad és a nyakad is. Ezt is elmulaszthatod a rendszeres gyakorlással. Már megéri kipróbálni nem?

 

Egyformán fejleszti az izmokat

nagyobb rugalmasság, kevesebb sérülés

A testépítők kifejezetten egy-egy izomra koncentrálva edzenek (bicpesz,széles hátizom..stb)

Sokszor pedig a nélkülözhetetlen izmok erősítését is figyelmen kívül hagyják. Hátizmok(gerincfeszítők) nincsenek megfelelően fejlesztve. Ha lemész egy konditerembe, egyből szembetűnő lehet a nagy erős mell, amely nagymértékben előre húzza a vállakat.

Így kialakul egy elég csúnya görbe testtartás. Ami nem csak nem esztétikus, de izmok, inak megrövidülését is és a mozgásterjedelem beszűkülését okozza.

Ez pedig már kihat a teljesítményre is.

Így ha egyenletesen szeretnél fejlődni, erősítsd meg a tartóizmokat is és ne hanyagold el a nyújtást sem az edzésedből.

Figyelem: A sportolók nagy részének az izmai sportág specifikusan egyenlőtlenül fejlődnek, amely később szintén sérülésekhez vezethetnek.

Ha futsz, focizol, vagy bármit sportolsz, szükséged van rá, hogy a tested jól működjön, nem véletlen, hogy már az amerikai foci válogatott is már évek óta jógázni jár.

És egyre több celebről derül ki, hogy jógázik: Adam Levine,Sting, Matthew McConaughey, Woody Harrelson..és még sokan mások.

A jóga segít harmonikusan fejleszteni az izmokat, a gyakorlás igénybe veszi az egész testet, megerősíti a mély izmokat, vázizmokat is. Miközben rugalmasságot kölcsönöz az egész testnek. Így lehetsz egyszerre arányosan erős és rugalmas.

 

 

 

 

 

Írj véleményt!

comments