7+ 1 indok hogy miért kezdj el már ma mozogni?

1.    A mozgás boldoggá tesz!

A csokoládémajszolás boldogságérzetének sokkal intenzívebb és egészségesebb formája az aktív testmozgás. Legtöbb aktív mozgás endorfinok termelését indítja el az agyban, amelyet boldogság hormonként ismerhetünk.  Leggyakrabban a hosszútávfutókat hozzák példának, de a gyakorlatban már 30-60 perc mozgás is intenzív boldogsághormon termelést indít be, amely a csokoládéval ellentétben nem csak pillanatnyi feldobottság érzést kölcsönöz, hatásait az edzés után akár órákon át érezhetjük.

2.    Jó hormonháztartás

Az ép testben ép lélek nagyon erősen összefügg az első ponttal. A rendszeres mozgás nem csak az endorfinok termelésben segít, de teljes hormonháztartás beállításában is szerepet játszik.  A hormonok gyakorlatilag mindenre befolyással vannak. A teljesség igénye nélkül pár fontosabb hormon: Mozgás hatására nő az adrenalin szint, amely a szénhidrát anyagcserében játszik szerepet. A mérsékelt mozgás hatására férfiaknál nő a tesztoszteron szint, míg a nőknél az ösztrogén szint, amelyek hangulatfokozók és szexuális vágy nővelők.

3.    Rossz alvó vagy? Tabletták helyett mozogj!

Ha nehezen alszol el, és éjszakánként forgolódsz, nappal gyakran vagy fáradt. Ha nem betegség van a háttérben, akkor számodra is megoldás lehet a mozgás. Az intenzív mozgás kellemes fáradtságérzettel tölt el, amely segít az elalvásban és a mély alvásban. A jó alvásnak

4.    Nincs időd semmire? Mozogj!

Ha rendszeresen sportolsz, több időd marad a mindennapokban. Nem hiszed? Itt a magyarázat: A rendszeres mozgás egyrészt segít kialakítani egy jobb időbeosztást, hiszen valahogyan bele kell zsúfolnod a napi/ heti rutinba. Másrészt, olyan erőtartalékokat szabadít fel benned, amelyekről eddig nem is álmodtál. Ahogy töltődsz fel energiával, úgy alakul át az eddig TV nézéssel vagy Internetezéssel töltött idő hasznosan aktívan eltölthető idővé.

5.    Erősebb izomzat, javuló tartás

Ha egész nap egy irodában görnyedsz a számítógép előtt, vagy egész nap a kocsiban ülsz, akkor idővel ezt a hátadon és a tartásodon fogod megérezni. Az egész napos görnyedést egy idő után állandósuló hát és derékfájás formájában fogja megköszönni a tested.   Az aktív mozgással ez megelőzhető, vagy megszüntethető, hiszen a mozgásnak köszönhetően minden izmod megerősödik. Az erősebb vázizmok kevésbé fáradékonyak, így egy idő után képes leszel egyenes háttal ülni, mindenféle fájdalom érzet nélkül. Ha már meglévő problémáról van szó, és nincs ortopédiai ok, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnod a gerinctornát!

6.    Jobb emésztés

A tápanyag anyagcsere legfontosabb folyamatai a belekben zajlanak le. A rendszeres mozgás hozzájárul a belek normális működéséhez, megakadályozza azok esetleges összetapadását., javítja a bélrendszer vérellátását,  A rendszeres mozgás megoldás lehet a hasi panaszokra, és jótékony hatással van az aranyérre is. Nem elhanyagolható, hogy rendszeres aktív mozgás, helyes étkezéssel párosítva segít a vastagbél daganatok kialakulásának megelőzésében.

7.    Önfejlesztés

A Sport segít az Önfejlesztésben.  Segít megismerni a saját testedet, fizikai határaidat. Gyengeségeidet és erősségeidet.   A fizikai teljesítőképességünk növekedésével szellemi teljesítményünk is megnövekszik. A rendszeres sport hatására nő az önbizalmad, és határozottabb leszel.

7+1 Súlyfelesleg

A mozgás segít elkerülni az elhízást, és képes visszafordítani azt.  Minden aktív mozgásforma kalória égető hatású. Megfelelő étrend és célirányos mozgás mellett, a felesleges zsírpárnáktól meg szabadulhatunk.

Írj véleményt!

comments