Biztosan Te is találkoztál már rengeteg hangzatos, sokat ígérő diétával, igaz? Próbáltál már koplalással lefogyni? Egyik napról a másikra szerettél volna lemondani minden olyan ételről, élelmiszerről, amit előtte szívesen fogyasztottál? Ne tedd! A sikeres testsúlycsökkentés 12 titkával garantált a siker!

Hogyan?

  1. Tűzz ki reális célokat!

 

Ne hidd el, hogy megfelelő táplálkozás és mozgás nélkül is elérhetsz eredményeket! Felejtsd el a „csoda” diétákat!

 

2. Ne koplalj!

Tudtad? A szervezeted túlélésre játszik. Ha nem eleget és elégszer eszel egy nap, akkor a     szervezeted raktározni fogja az elfogyasztott összes kalóriát a zsírraktárakba, eláltal biztosítva a túlélést.

 

3. Fontos a fokozatosság!

Kis lépésekben haladj a céljaid felé. Ha eddig magyaros ételeket, tésztákat, gyümölcsöket    fogyasztottál, akkor nem tudsz egyik napról a másikra átállni a tonhal, natur csirke és saláta kombóra.

 

 

 

 4. Nézz körül a konyhádban!

Fontos, hogy megszabadulj az egyszerű cukrokat, fehér lisztet tartalmazó, illetve zsíros ételektől. Helyette pakold tele a hűtőt és a kamrát olyan élelmiszerekkel, amelyekhez bármikor nyúlhatsz büntetlenül.

 

 

 

 

 5. Nincs nasi!

Hagyj fel az étkezések közötti nassolással. Még ha komoly akarat erőt is igényel, tartanod kell magad a fejlődés érdekében.

 

 

 

 

6.  ,,Az vagy, amit megeszel.”

   Hallottad már, igaz? Nagyon igaz és örökérvényű mondás. Ha túl sok zsíros és szénhidrát dús ételt fogyasztasz, sokkal lustábbnak fogod érezni magad. Azonban, ha előnyben részesíted a fehér húsokat (csirke, pulykamell, hal) és „jó” szénhidrátokat (rizs, teljes kiőrlésű pékáru), illetve zöldségeket, sokkal energikusabb leszel. 

 7. Fogyassz sok rostot!

Fogyassz minél több magas rosttartalmú élelmiszert! A zöldségek segítik a gyorsabb emésztést és a szervezet természetes méregtelenítését. A zöldségeket gyakorlatilag a nap bármely szakaszában fogyaszthatod korlátlanul.

8. Vigyázz a gyümölcsökkel!

Egészséges, de szénhidrát. Mértékkel fogyaszd.

 

 

 

9. Légy türelmes!

Az életmód váltás első egy hónapja a legfontosabb a hatékony és gyors fogyásban.

10. Figyelj az esti étkezésekre!

Nem igaz, hogy este 18 óra után már nem szabad enni. Állj! Szabad, sőt kell is, csupán az a fontos, hogy mit! Éjszakára kerüld a szénhidrátokat, részesítsd előnyben a fehérjéket!

 

 

 

11. Igyál sok folyadékot!

Igyál sok folyadékot! Leginkább vizet és natúr teát, esetleg cukormentes üdítőket. Napi 2-3 liter folyadék ajánlott. A megfelelő folyadékbevitel is hozzájárul a fogyáshoz, mert csökkeni az étvágyat és segíti a méreganyagok távozását. Te mennyit iszol egy nap?

 

 

12. Mozogj!

Az optimális fogyáshoz a táplálkozás mellett, hozzátartozik a mozgás is! Ajánlott a heti 2-3 súlyzós edzés, kardio jellegű mozgással kiegészítve.

 

Írj véleményt!

comments