Méltán kedvelt zöldség a cukkini. Lédús, roppanós, gyorsan elkészíthető, olcsó, kalóriaszegény és egészséges. Ráadásul semleges ízének köszönhetően a végtelenségig variálható.

Én nem igazán szoktam tésztát enni szénhidrát tartalma miatt, viszont ez az alternatíva bármelyik diétában megállja a helyét!

HOZZÁVALÓK

-1 fej hagyma
– 1 db sárgarépa
– 1 db zellergumó
– 10 dkg szalonna vagy bacon
– 2 gerezd fokhagyma
– 2 ek olívaolaj
– 50 dkg darált hús
– 50 dkg passzírozott paradicsom
– 1 ek paradicsompüré
– friss zöldfűszerek (pl. petrezselyem, majoránna, oregánó)
– só
– bors
– frissen reszelt szerecsendió
– 6 db cukkini
– 4-8 szelet pármai jellegű sonka (elhagyható)
– parmezánforgács (a tetejére)

Elkészítés

    1. A megtisztított hagymát, sárgarépát és zellert, valamint a szalonnát külön-külön felkockázzuk, a fokhagymagerezdeket meghámozzuk és összezúzzuk. A lábosban felhevített olajon a kétféle hagymát világosra pirítjuk, majd a sárgarépával és a zellerrel együtt pároljuk 2-3 percig.
    2. A szalonnával együtt a darált húst is a lábosba tesszük, és kevergetve fehéredésig sütjük. Ezután hozzáforgatjuk a passzírozott paradicsomot és a paradicsompürét, megfűszerezzük, majd gyenge tűzön összeforraljuk.
    3. Közben a megmosott, a végektől megszabadított cukkinit feldaraboljuk vagy vastagabb szeletekre vágjuk, majd forrásban levő sós vízben roppanósra főzzük 2-3 perc alatt. Végül leszűrjük, lecsepegtetjük, és a bolognai raguba forgatjuk.
    4. A ragut adagonként tányérokra szedjük. Tetszés szerint megszórjuk a falatnyi darabokra tépett vagy vágott sonkával, valamint egy kevés parmezánforgáccsal, és zöldfűszerrel díszítve tálaljuk

Forrás: mindmegette

Írj véleményt!

comments