Szinte minden ember életében volt már olyan időszak, mikor nehezen tudott megbirkózni a problémákkal.

Ilyenkor, sokan orvoshoz fordulnak és nyugtatókkal próbálják elnyomni a bennük lévő feszültséget. Sajnos, ezek az antidepresszánsok és nyugtatók viszont rendkívül sok mellékhatással rendelkeznek.

 

 

Próbálj ki inkább egy alternatívabb, szelídebb módszert, akkor megmutatom, hogyan segíthet Neked ebben a jóga.

 

1. A jógával befolyásolhatod a légzésed

Mikor feszült és stresszes helyzetben vagy, könnyen megfigyelheted, hogy rövid, kapkodó a légzésed. Ami automatikusan, fokozza a szorongás érzetét, sőt kialakíthat egy pánik reakciót is. Szóval nem véletlen hogy a jóga fontos eleme a légzésre fókuszálás.

Nehezebb pózokban megfigyelheted, hogy ha uralod a légzésed, azaz mély nyugodt légzést használsz, könnyebb a pózt kivitelezni. Ugyan ezt a metódust lehet használni a való életben is. Ha feszült nehéz helyzetben vagy, lélegezz tudatosan mélyeket és figyeld, ahogy mentálisan is nyugodtabbá és könnyebbé válik a tested.

2. A gyakorlás hatására endorfint termel a test

Mint minden más sport a jóga is endorfint termel. Az endorfin egy olyan neurotranszmitter, mely az agyban termelődik és javítja a hangulatot, csökkenti a depresszió tüneteit, csökkenti a stresszt, sőt még fájdalomcsillapító hatása is van. Endorfin a nélkülözhetetlen természetes antidepresszáns.

 Szóval ki akar boldog lenni?  –  Mozogj minden nap!

 

3. A jóga csökkenti a feszültséget az izmokban

 

Mikor feszültnek érezzük magunkat, akkor a test bizonyos területei automatikusan feszessé, feszültté válnak. Ez azért veszélyes, mert a hosszadalmas stressz hatására, fájdalom alakulhat ki a nyakban, vállban és kialakulhat krónikus fejfájás is. A jóga ebben úgy segít, hogy a gyakorlás alatt ellazítjuk, megnyújtjuk ezeket a fájó izmokat, így folyamatosan csökken a fájdalom és könnyűvé és egészségessé válik az egész test.

 

   4. A jóga növeli az önbizalmat

 

 

Ha már régebb óta jógázol, akkor tudod, hogy mindig van a 1-2 „makacs” póz, melyet hiába gyakorolsz régóta, de még nem megy. Vagy a félelem miatt nem mersz belemenni mondjuk a fejen vagy kézenállásba.

Tudd, hogy pont ezek a legnagyobb tanítok, mert nem adod fel, hanem csinálod, és egyszer csak sikerülnek. Ezek a pillanatok, növelik az önmagadba vetett hitet és növelik az önbizalmadat.

 

 

                         Képes vagy bármire

csak merj belekezdeni és csináld.

Írj véleményt!

comments