Semmit sem kell megváltoztatunk magunkon ahhoz, hogy elkezdjünk jógázni

Nem kell vékonynak lenni, nem kell vegán étrenden élni, nem kell hajlékonynak lenni, úgy vagy jó ahogy most vagy. Csak kezdj neki és figyeld a változásokat.

Ha majd tudatosan kezdesz figyelni és törődni a testeddel észre fogod venni, hogy szép lassan magadtól fogsz lemondani a káros szokásokról, cukros ételekről vagy egyéb dolgokról. Nem kell most rögtön mindent eldobni, csak kezdd el és tedd meg a Tőled telhető legtöbbet!

Nem kellenek hozzá a legdrágább szőnyegek, eszközök sem. Nem kell semmi hozzá, csak egy kényelmes ruha, egy jóga matrac és ami a legfontosabb, az elhatározásod.

Csak Te kellesz hozzá!

Manapság rengeteg lehetőség van akkor is jógáznod, ha esetleg nem tudsz elmenni valahova órára. Ott a Youtube, a Facebook, a TV és számos hely, ahol segítséget kapsz, és gyakorolhatsz bármikor otthon is. Sőt itt tőlem is fogtok kapni néhány videót, amely a segítségetekre lehet.

Mindig figyelj a fokozatosság elvére és figyelj a tested jelzéseire!

Jó tanácsként még hozzá tenném, hogy teli hassal soha ne jógázz! Illetve, ha magas vérnyomásod van vagy gerincproblémád, esetleg egyéb betegséged, akkor mindenképp érdemes az orvosoddal és egy oktatóval konzultálni. Ők segítenek neked megtalálni a számodra is megfelelő gyakorlatokat, amelyeket biztonságosan végezhetsz.

Amit még érdemes tudnod, hogy a jóga gyakorlatok nem csak nyújtanak, erősítenek, de mentális, lelki szinten is hatnak rád, illetve elősegítik a gyógyulási folyamatokat is.

Én a dinamikus irányzatokban találtam meg Önmagam, ami szerintem minden olyan embernek való, aki szereti a kihívásokat, szereti a folyamatos fejlődést, pörgést (általában a tűzjegyű emberek kedvelik ezt a mozgásformát.)

Vannak lassabb, meditatívabb típusú órák is. Ha te alapból nyugodtabb, megfontoltabb típus vagy, akkor Neked ez a tökéletes választás.

Persze ezeket kombinálhatod is, attól függően, hogy mihez van kedved. Utolsó tanácsként pedig annyit mondanék, hogy óvatosan gyakorolj, nehogy megsérülj.

Figyelj mindig a helyes légzésre és a megfelelő testtartásra!

Amit  kezdésként ajánlok Neked, az a Napüdvözlet gyakorlatsor (szanszkrit nyelven Szúrja Namaszkár). Ez bemelegíti az egész tested, felfrissít, magába hordoz mindent, ami fontos: (mellkas nyitás, erősítés, nyújtás, gerinc átmozgatása stb.) Ha másra nincs is időd, akkor is érdemes legalább pár db-ot ebből elvégezni, hogy tökéletesen induljon a napod. A következő bejegyzésben pedig megismertetem Veletek közelebbről a Napüdvözletet és annak fajtáit is.

Egy idézettel zárnám a bejegyzést, melyet az egyik példaképemtől vettem:

„Egy igazi jógi nem olyasvalaki, aki minden embert széles mosollyal az arcán és meghajlással üdvözöl, hanem olyan ember, aki együtt mozog az élet áramlásával és minden pillanatot megél.”

Rachel Brathen

 

Írj véleményt!

comments