2. rész

            Azt gondolod, hogy a Pilates nyugdíjas torna?

Hajlamosak vagyunk arra, hogy toljuk az edzést, nem kímélve az izmokat és az ízületeket, aminek a célja természetesen szintén a tónusos, izmos, egészséges test kialakítása lenne. De ehhez az egészséghez elengedhetetlen az izmok rugalmasságának megtartása, hiszen ezzel a sérülésveszély minimálisra csökkenthető. Nem utolsó sorban, a teljes testkontrollal végrehajtott gyakorlatok, rugalmas izomzattal, lehetővé teszik az egyéb sportokban elérhető teljesítményjavulás lehetőségét. Ezért élsportolók, táncosok előszeretettel végzik Pilates gyakorlatait, de a rehabilitációra szoruló egyének felépülésében is nagy szerepet kapnak ezek a gyakorlatok.

A gyakorlatok tökéletes, légzéssel összehangolt kivitelezése rendkívül sok gyakorlást kíván, tehát a fenti kérdésre, azt válaszolom, hogy egy személyes tapasztalást mindenképp érdemes eszközölni, ha másért nem, a kihívás kedvéért. 😉

A Pilates, nemtől, kortól, edzettségi állapottól függetlenül mindenki tornája.

 

            Mire számíts egy Pilates órán?

Mint minden edzésen, itt is bemelegítéssel, átmozgatással, keringésfokozással kezdünk, különös tekintettel a helyes mellkasi légzés elsajátítására, valamint az erőközpont aktiválására. A klasszikus Pilates gyakorlatok talajgyakorlatok, nincs belőlük sok, de mind nehezíthető, ha valaki új kihívásokat keres. Az edző a gyakorlatokat betanulási fázisokon keresztül építi fel a vendég számára, folyamatos figyelemmel a helyes be- illetve kilégzésre. A hangsúly, nem az ismétlések számán, hanem a helyes kivitelezésen van. Az edzést halk “new age” zene kíséri. Az órát nyújtással, lazítással zárjuk.

Vannak olyan edzőtermek, ahol találkozhatsz “Reformer” Pilates géppel, amelyen közel 200 féle gyakorlat végezhető az ízületek terhelése nélkül, DE edző irányításával.

 

       

  Milyen pozitív élettani hatásokra számíthatsz?

A Pilates fejleszti az erőt, hajlékonyságot, koncentrációt.

A módszer kulcsfontosságú elemei:

  • a mozgásminőség javítása
  • a mozdulatok tudatossá tétele
  • a test mechanikájának javítása
  • a rövid izmok nyújtása, a gyengék erősítése
  • szellemi ellazulás
  • szálkás izomzat

A mai világban az emberek többségének az életvitele mozgásszegény. Hiányzik belőle a mindennapi fizikai aktivitás. A gerincünk, az ízületeink és az izmaink rugalmatlanok, merevek, ezáltal rendkívül sérülékenyek, vagy már sérültek is.

De J.H. Pilatesnek köszönhetően ezen tudunk változtatni, kifogások nélkül. Csak elhatározásra van szükségünk, és életminőségünk már heti 2*1 óra Pilatesszel jelentősen javulni fog!

 

Kurucz Bea

 

 

 

 

 

 

 

Írj véleményt!

comments