A lépcsőkön való futás/edzés egy nagyon hatékony formája az intervall típusú edzéseknek, hiszen a lépcsősor tetejére való feljutással/felfutással/felsprinteléssel vagy akár ugrálással a pulzus megemelkedik, míg lefelé biztosított az aktív pihenőidővel eltöltött helyreállító szakasz.

Miért jó lépcsőn edzeni?

  • Hatékonyan fejleszti ez erőt, a robbanékonyságot és az állóképességet.
  • Fejleszti a szív és – érrendszert
  • Erősíti a core izmokat, javítja az egyensúlyérzéket, és a mozgáskoordinációt
  • Megerősíti a térdízület körüli izmokat
  • Jelentős mértékben megnövekszik a nagy farizom és a comb izmainak az ereje
  • Nem utolsó sorban formás idomokat eredményez 😉

Hogyan kezdj hozzá?

 Egy jó futócipő és egy kényelmes edzőruha elengedhetetlen.

Mint minden mozgás előtt, egy alapos bemelegítéssel, az ízületek átmozgatásával kezdj, majd az első pár körben csak tempósabb felsétálásokat, vagy laza felfutásokat végezz. Ezt követhetik a keményebb gyakorlatok, amelyben segítségedre lesz az alábbi videó. A gyakorlatokat érdemes 3- 5 körben ismételni.

Ügyelj a helyes technikai kivitelezésre.

Edzés végén soha ne maradjon el a nyújtás, a regenerációd és a fejlődésed elengedhetetlen része!!!

Lépcsőre fel!

 

Kurucz Bea

 

 

 

Írj véleményt!

comments