Egyensúly a mindennapokban – egyensúly a matracon

Egyszerű kis játékkal kezdeném: Állj meg egy lábon és próbáld meg minél több ideig megtartani ezt a pózt. Közben fusd át gondolatban az aznapi teendőket: bevásárlási lista, munkahelyi dolgok, elintéznivalók stb.

Jól tippelek, hogy nem sikerült sokáig megtartani? Valószínűleg igen.

Szerencsére az egyensúly gyakorlatoknak van egy olyan előnye, hogy mindig visszarántanak a jelenbe.

Ha pontosan és jól csinálod őket, akkor képtelen vagy bármi másra gondolni. Csak a pózra, a légzésre és egy adott fix pontra tudsz igazán koncentrálni.

Tegyél egy próbát újra: Most próbáld meg még egyszer az egy lábas pózt, csak nézz végig egy fix pontot, koncentrálj erre végig. Minden mást üríts ki az elmédből. Tartsd feszesen a hasizmodat és lélegezz mélyeket egyenletesen.

Ugye, hogy már jobban ment?

Ez a titka az összes egyensúly gyakorlatnak, összhangba hozz a légzéssel és a jelen pillanattal, miközben fejleszted vele a fizikai és mentális énedet is.

Fejleszti a koncentrációt és a koordinációs képességet is, fizikai szinten erősíti a comb és a lábizmokat, fejleszti a központot, hasizmot.

Ezért önmagában is hasznos ezeket a gyakorolni, jógától függetlenül is. Más sportban is csak a hasznodra válhat ez a nélkülözhetetlen tudás.

 

Bemutatok 2 egyszerű gyakorlatot,

amit már be is iktathatsz a mindennapokba. Napi 2-3 perc az egész és napról napra ügyesebb leszel tőle.

Próbáld meg először csak 5-10 légzésig megtartani a pózokat, aztán mindig picit növelheted az időt, ahogy egyre jobban mennek.

Natarajasana (Táncos póz, alapozó verziója)

 

 

Ez a póz méltósággal és eleganciával tölti fel a testet, miközben csökkenti a feszültséget csípőben és harmonizálja a szív csakrát.

Végrehajtásnál figyelj arra, hogy a csípőd mindig előre nézzen. A tekintet pedig a kézujjak irányába legyen végig.

Ha még nem ér a kezed a lábfejedig, akkor nyugodtan használj hevedert.

 

 

 

 

 

Utthita hasta padangusthasana egyik variációja

(magyarul: kiterjesztett kéz és nagylábujj póz)

Ha ránézésre nehéznek tűnne, mert úgy gondolod nem vagy elég hajlékony hozzá, ne aggódj! Többféleképpen elvégezheted könnyített verzióban is ezt a pózt.

Ha van otthon szallagod,hevedered akkor fogd a kezedbe és tekerd vele körbe a lábfejedet, majd próbáld ki, így nyújtani a lábadat vagy másik verzióban: végezd el hajlított lábbal a gyakorlatot és fogd a térdedet.

Nehezített verziónál pedig nézz el az oldalra kitett lábaddal ellentétes írányba.

 

 

Ezek a gyakorlatok, mint már említettem más bejegyzésben is hogy, nem csak fizikai, hanem a lelki szinten is hatással vannak az emberre. Minél jobban meg tudod magad tartani egy egyensúly pózban, annál jobban érezheted, hogy az életben egyre stabilabbá válsz, és egyre kevésbé tudnak kizökkenteni a mindennapos történések.

Mert, nem az számít, hogy mi történik velünk, hanem, hogy hogyan reagáljuk le ezeket a történéseket.

És néhány jó tanács a végére:

1.Tipp: Érdemes akkor gyakorolni, mikor még nem vagy olyan fáradt, mert kezdőként, óriási koncentrációt igényel a e pózok kivitelezése.

2.Tipp: Gyakorolj mindig mezítláb a kemény és egyenletes talajon.

3.Tipp: Ne felejtsd el mindkét oldalra elvégezni a gyakorlatokat.

Extra tipp haladóknak: Próbáld meg a pózokat csukott szemmel elvégezni. Nem lehetetlen, de sok gyakorlást és kitartást igényelnek.

 

Figyeld majd meg, idővel egyre kevesebb erőlködésre, izomerő befektetésre lesz szükséged egy adott póz megtartására.

Gyakorolj és fejlődj!

Ha Timi mozdulatai mellett ruhái is tetszenek, akkor katt ide!

Írj véleményt!

comments