Ezekben a jóga pózokban mindig minőségi alvásban lesz részed!

Nehezen alszol el vagy sokszor felkelsz éjszaka? Másnap reggel mindig fáradtan, leverten kelsz? Akkor próbáld ki az alábbi tippeket és tapasztald meg a jóga jótékony hatásait az esti órákban is.

Ezekkel a gyakorlatokkal tudatosan ellazíthatod a tested és az elméd, mely után jöhet a mindennapi problémáktól mentes jól megérdemelt pihenés. Nagyon fontos, hogy a gyakorláshoz, olyan ruhát válassz, amelyik együtt mozog veled.

Az Indi-Go ruhái rendkívüli módon rugalmasak, így nem kell aggódnod, hogy jógázás közben a ruha megakadályoz egy póz felvételében vagy megtartásában.

Aludj jól és ébredj kipihenten!

1. fontos lépés: száműzd a digitális eszközöket a hálószobádból

  • Ha a hálószobádban van TV, legjobb, ha a lefekvés előtti egy órában már nem nézed
  • Olvass egy jó könyvet, szabadulj meg a közösségi oldalak böngészési kényszerétől és az internet függőségtől is
  • Használd a hagyományos ébresztőórát az okos telefon helyett

2. lépés: vonulj vissza a hálószobádba, tudatosan hangolódj rá a pihenésre. Erre a legmegfelelőbb jóga ászana: Balasana – gyermek póz

  • Ez az egyik leghatásosabb stresszoldó gyakorlat amit a matracodon vagy az ágyadban is elvégezhetsz
  • Segíti az elme lecsendesítését, miközben nyújtja a csípőt, combokat, bokákat
  • A póz felvétele: ülj rá a sarkakra, a homlokodat pedig pihentesd a talajon, karokat tartsd lazán. Tartsd meg 8-10 mély, nyugodt légzésig.

3. lépés: végezz gerinccsavaró gyakorlatot

A póz felvétele: Helyezkedj el hanyattfekvésbe, húzd fel a jobb térded és a bal karod segítségével told el és közelítsd a talajhoz, eközben a fej pedig ellentétes irányba nézzen. Arra figyelj, hogy a válladat mind a két oldalon szorítsd le a talajra, tartsd ezt a pózt 8 légzésig. Majd végezd el a másik oldalra is a gyakorlatot. Óvatosan végezd a csavarást, csak addig ameddig kényelmes.

A gyakorlat hatására oldódik a feszültség az egész testben!

4. lépés: csendesítsd le az elméd, végezz relaxációs gyakorlatokat

Akár néhány tudatosított mély be és kilégzés is elég lehet, ha nincs időd másra. Akár végezz egy rövid meditációt: csukd be a szemed és gondold át újra a napod során történt pozitív eseményeket. Éld át őket, gondold át miért lehetsz hálás. Közben akár hallgathatsz kellemes lazító zenét is, ami szintén segíti a befelé figyelést.

Meditáció közben mosolyoghatsz akár nevethetsz is. A lényeg, hogy add át magad az érzéseknek és koncentrálj az örömteli dolgokra.

Tudd, hogy minél többször fókuszálsz pozitív dolgokra, annál több örömteli eseményt kapsz az élettől, amiért szintén hálás lehetsz.

+1 tipp fogyassz el egy meleg teát, amelynek nyugtató hatása van, például egy kamilla vagy citromfű teát.

Jó gyakorlást és jó pihenést Nektek!

Írj véleményt!

comments