A fenti kérdést gyakran felteszik azok, akik még egyáltalán nem próbálkoztak semmilyen fitnesz edzéssel. Ez teljesen rendben is van, hiszen a fitnesz terem órarendjét vagy a Google-t böngészve zavarba ejtő lehet a sokféle edzéstípus és az újabbnál újabb irányzatok és az olykor érthetetlen megnevezések sem mondanak túl sokat.

Ehhez szeretnénk most egy kis segítséget nyújtani, hiszen a sokféle óra lényege pont nem az elbizonytalanítás hanem, hogy mindenki megtalálja a céljainak
megfelelő, életmódjának igazodó, napirendjébe illeszthető mozgásformát.

Mielőtt órát választasz, a legfontosabb, hogy megfogalmazd, hogy mi a célod az edzéssel. Az edzés cél alapvetően meghatározza az edzés típust és az edzés módszert. Emelett lelki alkatod, beállítódásod, életkorod, jelenlegi egészségügyi állapotod is legalább ilyen fontos.

Csak akkor sikerül következetesen betartanod a rendszeres edzést, ha az jó érzéssel jár. Márpedig rendszeresség nélkül nem fogod megvalósítani a céljaidat.

Tehát a tartós sikerhez a recept igen egyszerű: rendszeres és örömteli testedzés!
És akkor most már tényleg a lényeg: Hogyan kezdj hozzá.

Ha betegséggel küzdesz, mindenképpen kérd ki kezelőorvosod véleményét választott mozgásról. Mindenképpen vedd figyelembe a tiltásokat és javaslatokat.

Ha kezdő vagy, nagy túlsúllyal küzdesz, vagy az érettebb korosztályhoz tartozol, akkor fontos a fokozatosság. Ha nem akarod, hogy elmenjen a mozgástól a kedved örökre, akkor semmiként se ugorj fejest a legkeményebb edzésekbe.

Mindenképpen érdemes egy kevésbé intenzív óratípussal kezdeni, és ha már belerázódtunk, ráéreztünk az edzés ízére, akkor végezheted az edzést nagyobb intenzitással.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az eddigi komfort zónánkban kellene edzenünk. Ami túl kényelmes, az egyáltalán nem megterhelő, így a szervezeted sem fog változással reagálni. Sajnos azonnali eredményt semmitől nem várhatsz, kis időnek el kell telnie, mire a szervezeted észhez tér, de ha fokozatosan növeljük a terhelést és az intenzitást vagy folyton új változatos gyakorlatokkal adunk új ingereket, akkor gyorsan fog változni a tested, és a kilókat úgy pucolod le magadról mintha csak krumpli héj lenne. Ha látod a változást,egyből értelme lesz az edzésnek, és így tartósan megmarad a motivációd is!

Néhány ötlet mit is választhatsz?

Ha elsősorban a zsírpárnáidtól szeretnél megszabadulni, akkor a zsírégetés alapszabályainak figyelembe vétele mellett válasz az állóképesség fejlesztésérére is kiváló közepes intenzitású edzéseket. Azokat, ahol folyamatos a munkavégzés. Ilyenek a kimondottan zsírégető vagy aerobik órák, a különböző kardió gépeken végzett edzések, a tancos dance-, step-dance, Hip-Hop vagy Zumba foglalkozások. Kiváló hatékonyságúak a kerékpáros órák is: akár testet edző Spinracing, akár az országúti kerékpározást utánzó Original Spinning foglalkozás. Óriási kalóriafaló edzések még a mini tranbulinon végzett Fanatic Jump és Fanatic Dance órák.

Ha elsősorban izomtónus fokozás a célod, válassz alakformáló órát, has-láb-popsi órát, fit-ball órát, alakformáló köredzést, vagy változatos eszközöket használó fitnesz-mixet, vagy Full Body (teljes testest edző, alakformáló) órát. Teljesen éles határok természetesen nincsenek.

A kicsit intenzívebb órák a kondíció javítása melett éppúgy feszesítik az alakodat, mint ahogyan zsírégető hatásúak is. Ilyen órák a kondi- és kondi-step a csoportos súlyzórudas edzések mint a Hot Iron vagy Hot Muscle, a homokzsákos Sparrowbag edzések, vagy a felfüggesztéses eszközökkel végzett saját súlyos TRX edzések.

Az igazi fanatikus vagy választhatod a Funkcionális – és magas intenzitású HIT tréninget, fogantyús vasgolyós Kettlebel edzést vagy a Spártát. Bár neked túl sok újat nem mondtunk eddig J

Mindentől függetlenül ajánlhatók a a helyes tartásra, a testtudat kialakítására, a mélyizomok megtornáztatására, és a lélek megnyugtatására szolgáló műfajok. Az ilyen típusú foglalkozásokon, kicsit lecsendesedve, csak magadra és az izmaidra koncentrálva dolgozol. Ilyenek a Pilates, a Body Art, Jóga, vagy Gerinc tréning.

Ezek után nincs más dolgunk, válassz ki néhány szimpatikus edzésformát, és próbáld ki őket bátran.

Tedd félre a szorongásaindat, hidd el a Fitnesz terembe nem csak tökéletes alkatú csinibabák járnak, hanem olyan hétköznapi csajok akik szeretnének magukon változtatni.

Biztos lehetsz benne, ha sikerül félretenned a kifogásaidat, akkor megtalálod a számodra legmegfelelőbb edzést. Az edzés utáni jóleső fáradtság érzése, és az elégedettség, hogy tettél az egészségedért mindenért kárpótol. Kis idő után, amikor alakod is megváltozik, az állandó sikerélmény kiegyensúlyozottá és magabiztossá tesz!

Írj véleményt!

comments