Mitől funkcionális tréning a bodyART?

Mielőtt bárki is azt gondolná, hogy ezen a csoportos órán lehet lazázni, annak elárulom, hogy ez sem az az óratípus, amin nem izzadsz meg és nem jelent kihívást!

3 nagy csoportra oszthatóak egy bodyART órára összeválogatott gyakorlatok.

   1. Erő és tudatosság gyakorlatai

Ezek a gyakorlatok az izom erejét növelik. Ahhoz, hogy ez létrejöjjön izomfeszülésre és tudatosságra van szükség! A gyakorlatok dinamikusak és statikusak.

    2. Terápiás gyakorlatok

Itt a fókusz a terápián, azaz a gerinc mobilizálásán, a gerinctartó izmok erősítésén van. A gyógytorna ihlette, és sajnos nagyon kevés olyan ember van, akinek ne okozna gondot a végrehajtása, hiszen ezek az izmaink eléggé elvannak hanyagolva, a gerincoszlop mobilitása lecsökkent.

    3. Jóga inspirálta gyakorlatok

Ezeket a gyakorlatokat az Ászanák inspirálták, de végrehajtásuk közben a hangsúly a funkcionalitáson van. Kivétel nélkül mind polarizált gyakorlat, alapján a Yin Yang filozófia adja.

 

Mi az, ami nagyon fontos mind a 3 féle gyakorlat végrehajtás közben?

 

A LÉGZÉS!!

Az órán alkalmazott légzőtechnika az, amitől igazán meleged lehet. Miért mondom ezt? Mert ténylegesen a légzéssel fűtöd a tested. A bodyART-ban nincsenek ugrások, nincs kardiogyakorlat, (kalóriafelhasználás 270-350 ) mégis végig helyesen alkalmazva, melegen tartja a testet, lényegesen lecsökkenti a sérülés veszélyét, segíti az izommunkát, valamint a mentális erősítést, a relaxációt.

Mit kell még tudnod a bodyART-ról?

Összeségében a jótékony hatásai a legfontosabb tudnivalók!

-egyensúlyt teremt az izomzatban

-nyújtó és erősítő hatással bír

-izomláncokkal dolgozik, ezáltal együttesen fejleszti a testet

-csökkenti a stresszt

-visszaadja a test mozgásszabadságát

Mint semmilyen csoportos tréningen, itt se tarts attól, hogy mindenki téged néz, és ügyetlen leszel. Az edző segít, a többiek pedig el lesznek foglalva a saját belső koncentrációjukkal!

 

 

Sportos üdvözlettel,

Bea

Írj véleményt!

comments