Jól hangzik ? Intervall tréning! Igen ! Már az elnevezés is eszméletlen jó, hát ha még csinálod is!

 

Mit is jelent valójában az intervall edzés?

Először nézzük meg, melyek a mozgáshoz szükséges üzemanyagok.

Ezek a szénhidrátok és a zsírok.

Másodszor nevezzük meg azokat a mozgásformákat amelyekkel a test energiaraktárait mozgósíthatjuk:

  1. aerob edzés során , alacsonyabb intenzitás mellett ,hosszabb idejű munkavégzéssel,zsírt égetünk.Az anyagcserét ellenben nem pörgeti fel olyan mértékben mint,
  2. a kardió edzés ! Itt a mozgás oly mértékben intenzív,hogy már nem fedezik a zsírok a mozgáshoz szükséges energiát,hanem az izmokban lapuló glikogénraktárakhoz nyúl,szénhidrátot felhasználva,sokszor nem kímélve az izomzatot sem!
  3. Azután,sokunk nagy örömére megszületett: az intervall edzés!!

A zsírégetés új dimenziója,ahol a monoton aerob edzést,és az intenzív kardió mozgást összegyúrjuk, a gyakorlatokat adott idő-intervallumokban (szakaszokban)végezzük,aktív pihenőidőkkel váltogatjuk.

 

 

A szervezet oxigénfogyasztása az edzés során és utána jelentős mértékben megnő,ezáltal az anyagcsere fokozódik, jelentősen nő az energiafelhasználás, amely az edzést követő további 24 órában is fennáll (fokozott nyugalmi anyagcsere).

Joggal merül fel Benned a kérdés,hogy ha az intervall edzés is intenzív, akkor mi van az izombontás veszélyével???

A szakaszok/sprintek során fellépő intenzív izommunka folyamán nem kell tartanod az izomvesztéstől(katabolizmus),mivel a gyors összehúzódású izomrostjaidat használod,amik nagyobb erejű ,de rövidebb ideig tartó munkavégzésre képesek!

 

Milyen egészségre gyakorolt előnyös hatásai vannak az intervall edzésnek?

 

– kiemelkedően nő az állóképesség ,erő és koordináció

– javul a szervezet oxigénfelhasználó kapacitása

– javutja az izomsejtek inzuliérzékenységét,csökkenti az inzulinrezisztenciát

– nő az izomtömeg,fokozódik az izomerő

– jelentős testzsírszázalék csökkenés

– rövidebb edzésidő alatt magas kalóriafelhasználás

– hatékony zsírégetés, edzés után akár további 24 órán keresztül

    – felpörgeti az anyagcserét

    – segít a szív egészségének megőrzésében,elősegíti a véráramlást, az oxigénszállítást, vérnyomást kedvezően befolyásolja

 

A számos jótékony hatás közül, számomra kiemelkedő jelentőséggel bír a következő kettő fontos tény!

     1. Edzőruhádon és egy időmérőn/stopperen kívűl nincs szükségünk más felszerelésre.

Az elhatározásod, a tested, a kreativitásod, egy kiválasztott idő-intervallum, és a kitartásod ami egy edzéshez kell Neked!

      2. Folyamatos kihívást jelent!

Az intervall edzésen sose fogsz unatkozni,mert a gyakorlatok végtelen tárháza áll rendelkezésedre, amik garantálják a folyamatos kihívást és fejlődést!

Vallom, hogy a nagy dolgok a komfortzónánkon kívül történnek, (nem csak testmozgásra értem!) és eredményt csak küzdelem árán lehet produkálni.

Intervall edzésre fel! 🙂

Sportos Üdvözlettel:

Kurucz Bea

Írj véleményt!

comments