Mi okozza a motiváció elvesztését?
Miért nincs kedved edzeni?

Amikor befordulsz magadba, elveszted a motivációd, a “nem megyek le a terembe” tünetnek négy jellemző forrása van.
Legalábbis eddigi edzői tapasztalatom szerint.
Nézzük az elsőt!

Kimerültség.

Nincs min csodálkozni, ha agyonra edzed magad, kimerült leszel fizikailag, mentálisan és érzelmileg is. Néha abba a tévedésbe esünk, hogy azt gondoljuk,  a motiváció vesztés, a depresszió, a csüggedés kizárólag lelki probléma.

Azt mondod, “csak megiszom egy erős kávét és máris rendben leszek”, miközben az igazi probléma az, hogy kiégtél.

Pihenésre, megújulásra van szükséged.

Sőt, néha a legjobb dolog, hogy pihensz, alszol és szabadságot veszel ki.

Tudod mikor vagyunk leghajlamosabbak a depresszióra?
Amikor félúton vagyunk a terv megvalósításában. Eleinte keményen dolgozol, meghúzod az edzéseket.
Azt mondod: “Még, még!”
Miért? Mert az újdonság ereje hatott.
Az új edzés, a fejlődés, az izomláz, hogy kerekebb lett itt meg ott, laposabb és szexibb meg amott…
Lelkesítő volt és újszerű, de idővel a frissesség elmúlt, a fejlődés belassult vagy meg is állt, az edzés unalmassá vált. Az élet rutinná, majd régi kerékvágássá, végül szertartássá alakult. Elkezdted unni és kifáradtál.

Vigyázz! Ha a fáradtság belép, a hit távozik!

Ezért hagyunk félbe annyi mindent.
A diétát, edzést, fogyást…stb.
Utána meg utáljuk magunkat, mert félbehagytuk. Mit csináljunk akkor?
Hogy előzhetnénk meg?

A válasz egyszerű: ha pihenésre van szükséged, akkor adj rá időt magadnak!

Pihenőt tartani és utána folytatni nem azt jelenti, hogy feladtad.

Annyit jelent, hogy pihensz, töltődsz és újult erővel folytatod. Ennek értelme van!
Főleg mert Te nem vagy gép, és nincs értelme, hogy kizsigereld magad.

Az erős tudja mikor van itt a pihenés ideje és tudja mikor jön el a kőkemény harcé!

Légy okos!

Figyeld a tested jelzéseit, és akkor sokáig összhangban működik veled, a maximumon fog téged szolgálni!

Írj véleményt!

comments