Áldásos állapot, ha van egy FitBallunk otthon, mivel nagyon széleskörben használhatjuk ki előnyeit. Manapság egyre gyakoribbak az irodai munkák, így ha egész nap ül az ember otthonra érdemes beszerezni egy FitBallt. A FitBallon való ülés ugyanis folyamatosan dolgoztatja a hátizmokat és a helyes tartásra kényszerít.

Kétségkívül nagyon hasznos ez a felhasználás, de az igazat felhasználva elég passzív, mivel csak ülünk rajta.

Mostani bejegyzésünkben viszont egy aktív formáját hoztuk el a FitBall felhasználásának.  FitBallal ugyanis jobbnál jobb gyakorlatokat végezhetunk akár otthon is. A labda előnye, hogy segít szabályosan elvégezni a gyakorlatokat.

 

A következőnkben 4 labdás gyakorlatot fogunk megmutatni nektek. A gyakorlatok végzése közben a szabályosságra és a tartásra nagyon figyelj. A gyakik olyan izmokat céloznak, amivel a derékvonalad nagyon széppé formálhatod.

 

  Kezdjunk is hozzá!

 

Ha edzésről van szó, a jól megszokott guggolás nem maradhat ki. Álljunk szűkterpeszbe miközben a labda mögöttünk van. Guggoljunk le derékszögig és üljünk a labdára, majd emelkedjünk fel. A gyakorlat igazán nem bonyolult, de figyelj rá, hogy térdeid ne menjenek előre. A jó végrehajtás érdekében lábszárad végig maradjon merőleges a földdel. Ahogy a labdára ülünk figyeljünk, hogy a hát egyenes maradjon. Próbáljunk csak combból dolgozni.

Ideje olyan izmokat megmozgatni, amiket igazán nem használsz minden nap. A következő gyakorlatunk a labdán való törzs hajlítás. Indulásként feküdjünk úgy a labdára, hogy csak jobb oldalunk ér hozzá csípőig, a jobb lábunk pedig be van hajlítva és a lábszárunk van lent. Bal lábunkat nyújtsuk ki, fontos szerepe van a támasztásban. Ha ezzel megvagyunk ideje felemelkedni. A sikeres végrehajtásnál a végén csak a csípőd és a combod felső része fog a labdához érni. Fontos a szabályos végrehajtás! A gyakorlat közben végig egyenesen kell maradnod, nem csúszhatsz el se előre se hátra, csak egy síkban mozogj. Ne felejtsd el mindkét oldalra megcsinálni!

 

Folytassuk a gyakorlat sort egy remek has duoval. Mindkét gyakorlat a has más részeit dolgoztatja így tökéletesen kiegészítik egymást.  Nem csak a szokásos hasizmot dolgoztaták, de a has oldalát is.

Az első gyakorlat az oldal csavar kar alatt. Kezdésnek tegyük a labdát magunk elé és helyezkedjünk el a térdünkön.  Tegyük rá mindkét kezünket a labdára úgy, hogy kezünk teljesen nyújva legyen, hátunk egyenes és párhuzamos a földdel. Csavarjuk ki magunkat bal oldalra miközben jöbb kezünket átdugjuk, fejünkkel pedig átnézünk bal kezünk alatt. A labdán lévő kezed tarts egyenesen és kinyújtva ne forogjon gyakorlat közben. Fordulj el amíg csak tudsz, de a hátad végig legyen egyenes.

A második hasazás az egyik legnehezebb hasgyakorlatok közé nyugodtan besorolható. Ez az oldal izmokat nem, viszont a hasat elejétől végéig dolgoztatja. A következő gyakorlatunk tehát a lebegőülés lesz. A végrehatás igazán nem bonyolul viszont annál nehezebb. Kezdésnek feküdjunk le a földre és vegyük a labdát lábaink közé. Emeljük lábunkat és közben üljük is fel addig a pontig, míg a labdát lábunból kezünkbe közéspen át tudjuk venni. Ismételjük meg ugyan így, csak most a kezedből adod át  alabdát. Minél egyenesebben és feszesebben tartod a lábad annál nehezebb lesz a gyakorlat.

 

A derékvonal mellett a gyakorlatok a hátizmokat is szépen dolgoztatják így segítve minden napi szép tartásodat.

 

Sok sikert a gyakorlatokhoz!

 

 

 

 

 

Írj véleményt!

comments