Amikor a vendég megkérdezi, hogy írok-e étrendet, azt válaszolom, hogy nem. Legalábbis a kezdetekben nem. Helyette a táplálkozási napló vezetését szoktam javasolni, és eddig bevált. Ez nagy segítség lesz Neked is és nekem is, abban, hogy megvalósuljanak a célok. Az étkezési napló vezetése, hosszú távon óriási segítség, higgy nekem! J

Hogy néz ki egy táplálkozási napló?

Nagyon fontos, hogy ne csapd be önmagad. A naplóban az szerepeljen, amit valóban elfogyasztasz egy-egy napon. A javaslatom, hogy legyen benne 3-4 hétköznap és a két hétvégi nap is. A megszokott körülmények között, a megszokott táplálkozási szokások mellett vezesd a naplót. Legyen benne minden! Ha átszaladsz a konyhán és bekapsz néhány falatot az is, és a főétkezések is időpontokkal, mennyiségekkel, illetve az elfogyasztott folyadék is. Természetesen nem kell percre pontosan, de ez alapján látom, hogyan épül fel egy napod, mikor, hányszor, tudsz időt szánni az étkezésre, mit és mennyit eszel, iszol.

Miután ez elkészült, részletesen meg tudjuk beszélni az észrevételeimet, illetve elkezdjük a legsúlyosabb hibákat javítani, majd szépen lépésenként haladunk a kisebb hibák felé. Azért fontos ez a sorrend, mert a fokozatosság elsődleges szempont a diéta során. Motivációt a sikerélményed fog adni.

Bízom benne, hogy meggyőztelek, és a következő étkezésedet már papírra veted.

Egy kis segítség:

nap/étel reggeli tízórai ebéd uzsonna vacsora nasi/folyadék
szombat
vasárnap
hétfő
kedd
szerda
csütörtök
péntek

Írj véleményt!

comments