Azt mondják, hogy akkor vagy igazi jógás, ha nem csak a vezetett jóga órán, hanem otthon is magadtól képes vagy gyakorolni. Ez lehet az egyik indok, hogy otthon kezdesz jógázni, vagy, mert esetleg nincs most pénzed vagy időd eljárni, vagy közeledben nincs megfelelő óra. Aggodalomra semmi ok… kezdd el otthon… de tudnod kell, hogy

talán otthon a legnehezebb elkezdeni jógázni….

Tudom, saját tapasztalatból, hogy számos zavaró tényező lehet, ami elvonja a figyelmet a gyakorlásról.

Ezért összeszedtem nektek pár tippet, amivel megkönnyíthetitek az otthoni ráhangolódást….

0.lépés: Válassz a lakásban egy olyan helyet, ahol elfér a matracod, és nem rúgsz le semmit, akkor sem, ha picit lelógsz róla.

Legjobb, ha előtte kitakarod ezt a területet és akkor nem vonja el a figyelmedet az a gondolat- hogy hú megint „kosz van, inkább abbahagyom a jógát, takarítás az fontosabb”

  1. lépés- Tedd el jó messzire az összes elektronikus kütyüt, ami megzavarhat (némítsd le a telefonodat, hogy ne zavarjanak)

2.lépés- Válassz egy számodra kedves, ellazulós zenét és kezdd ezzel a ráhangolódást (youtube-on ma már óriási a választék, ott biztos találsz megfelelő zenét)

3.lépés- Illatokkal is hangolódj rá a gyakorlásra, erre jó lehet a füstülő, ami egyben tértisztításra is kitűnő választás, vagy használj nyugtató hatású illóolajokat (levendula, citromfű)

4.lépés- Megfelelő fények – Hangulatos félhomállyal vagy akár gyertyákkal is feldobhatod a szobát

5.lépés- csak csukd be a szemed és élvezd, érezd, ahogy az összes érzékszerveddel ráhangolódsz a gyakorlásra. Érezd, ahogy a matrachoz hozzá ér a bőröd, érezd a tested súlyát. Kezdd el figyelni a zenét, érezd a megnyugtató illatokat, érezd a téged körülölelő nyugalmat és harmóniát.

Ha meg volt a ráhangolódás kezdődhet a gyakorlás…

Írj véleményt!

comments